دانستني ها
پیری چطور بر روی پاهای شما تاثیر می گذارد

پیری چطور بر روی پاهای شما تاثیر می گذارد


مشکلات رایج پا و مچ پا به خاطر کهولت سن

مانند دیگر بخش های بدن، پیری باعث ایجاد مشکلاتی در پاهای شما می شود. مراقبت از پاها، متضمن سلامتی ما در سال های سالخوردگی خواهد بود. اما معمولا انسان تا مشکلی برای بدنش پیش نیاید قدر سلامتی را نمی داند. با فشار بیش از حدی که ما بر روی پاهای خود در دوران زندگی می آوریم، خواهیم دید که چرا جلوگیری از مشکلات پا اجتناب ناپذیر است. بعلاوه، با افزایش سن یکسری از بیماری ها و مشکلات مانند ورم پا و بیماری های پوستی به صورت خود به خود به سراغ ما خواهند آمد.

مشکلات پوستی رایج در پاهای افراد سالخورده

با افزایش سن تغییراتی در پوست ما ایجاد می شود. این تغییرات شامل: کاهش تعویض سلول های پوستی، کاهش تولید کلاژن Collagen، نازک شدن ضخامت پوست و کاهش لایه چربی بر روی پوست. این تغییرات باعث ایجاد مشکلات مختلفی بر روی پاهای افراد مسن می شود که اگر فرد افزایش وزن داشته باشد این مشکلات حاد تر خواهند بود.

پوست خشک پاها

پوست خشک، بخصوص کف پا، مشکلی است که نیازمند استفاده از مرطوب کننده است. مرطوب کننده باید به طور روزانه مصرف شود تا مانع ایجاد ترک و خارش پوست در کف پا شود.

سبروییک کراتوسیس

یکی دیگر از مشکلات رایج افراد سالخورده در پاها سبروییک کراتوسیس Seborrheic Keratosis نام دارد. سبروییک کراتوسیس آسیب هایی هستند که بخش هایی از پوست پا را سیاه تر می کنند. سبروییک کراتوسیس یه زخم پوستی خوش خیم است که نیاز به درمان پزشکی خاصی ندارد. اما این زخم ها ممکن است خارش زا باشند. با این وجود، سرطان پوست یا ملانوما Melanoma ممکن است علائم مشترکی با سبروییک داشته باشد. هر زمان که در رنگ، اندازه و شکل پوست پای خود تغییرات غیر عادی را مشاهده نمودید، با دکتر خود در میان بگذارید.

آرتروز

آرتروز یکی دیگر از واقعیات کهنسالی است. آستیو آرثرایتیس Osteoarthritis چیزی است که در دوران پیری به آن فکر می کنیم. این آرتروز در واقع پیامد غیر قابل اجتناب سال ها فشار بر روی مفاصل است.

دوشنبه اول 3 1396
(0) نظر
برچسب ها : پزشکی - پا-کهنسالی- پیری-سالخوردگی
X